Run!: 1 Week voor de cascaderun

Het is alweer zondag, 10 april. Dat betekent dat ik volgende week om14.00 aan de start sta van de cascaderun in Hoogeveen. Hoe sta ik ervoor? 

Ik ehbde afgelopen goed getraind, ongeveer 4 keer per week stond ik buiten. Ik deed elke week een tempoloop, een intervaltraining, een duurloop en een ontspantraining. Een ontspantraining is een training die ik op een rustig ontspannen tempo loop en waarbij ik gewoon geniet van de omgeving, het weer en het lopen zelf. Het gaat dan even niet om snelheid. Zoals jullie weten heb ik voor de laatste maand een schema gemaakt, volgens dat schema zou ik gaan trainen en dat moest het goed komen. Tot dat: 

Ik last kreeg van een shin splint. En dat komt echt niet uit. Het is nog niet zo erg, ik heb overdag wel een beetje last, maar niet veel. De meeste pijn voel ik als ik net klaar ben met lopen en door mijn hurken ga om mijn schoenen uit te trekken. Zoals mijn schenen nu zijn kan ik prima een wedstrijd lopen, maar ik wil het niet verknallen. Ik wil mijn schenen de rust geven die ze nodig hebben, zodat het zo snel mogelijk over gaat. Maar aan de andere kant: ik kan gewoon echt geen trainingen missen tot de cascaderun.

Ik heb nog 2 trainingen op het programma staan als jullie dit lezen (er van uitgaande dat ik gisteren ook ben geweest, ik schrijf dit op vrijdag), maar ik twijfel dus of dit verstandig is. Ik ben enorm aan het puzzelen met de trainingen, kan ik misschien wat trainingen lichter doen, of zal ik gewoon doortrainen en na de cascaderun zien wat er gebeurd? Misschien niet verstandig, maar dat levert voor de cascaderun de minste problemen op. 

Lastig, lastig. Maar ik houd jullie op de hoogte. Tips mogen altijd, jullie weten de reacties wel te vinden šŸ˜‰

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *