23-08-2016

Run!:

Tessa's gouden hardloopregels

Tessa's gouden hardloopregels

Met veel plezier loop ik drie keer per week hard. Met al die rondjes heb ik een aantal gouden regels. Die zijn niet allemaal wetenschappenlijk onderbouwd, maar voor mij belangrijk. Omdat jij er misschien ook wel wat hebt, deel ik ze graag met je. 




  1. Bouw de te lopen afstand maximaal met 10% per week uit. Dit wordt overigens ook door de echte kenners aangeraden, maar ik vind het belangrijk genoeg om nog even te delen. Blessures zijn je vijand. 

  2. Loop altijd op goede schoenen, in een lekker kleurtje

  3. Zorg dat je gezicht goed gereinigd is voor je van huis vertrekt. Ik heb veel last van acne en zweten met een schoon gezicht, maakt ik lekker 'fris' kan zweten. 

  4. Je sokken dienen ten aller tijden bij de rest van de outfit te passen

  5. Maak altijd een hardloopfoto en deel die op instagram. Een run niet gedeeld, is een run niet gelopen

  6. Eet een klein ontbijt voor je gaat rennen. In mijn geval is dat een eierkoek, bruin bolletje met vleesbeleg of een chocolademuffin van de Albert Heijn

  7. Haal al je haar uit je gezicht en zet de laatste plukjes vast met een knipje

  8. Kom je een heuvel tegen? Versnel dan bij het stuk omhoog! 

  9. Loop minimaal 3 keer per week

  10. Doe 1 intervaltraining per week, varieer met de rest van de trainingen

  11. Je lichaam weet meer over jou dan internet. Luister daarom in de eerste instantie naar je lichaam en daarna pas naar wat je op internet vind. Als internet zegt dat 1 rustdag voldoende is, maar je lichaam zegt van niet, neem dan gewoon een extra rustdag

  12. Eet voldoende eiwitten. Hoewel er gezegt wordt dat mensen die cardio doen niet zoveel eiwitten nodig hebben, kun je beter toch wat extra nemen. Liever te veel dan te weinig. 

  13. Zorg voor een leuke, fleurige outfit. Heel belangrijk natuurlijk.

  14. Warm je spieren op, en geef ze de kans rustig af te koelen. 

  15. Een korte training is beter dan geen training. Weet je niet zo goed wat je kunt doen? Laat je dan inspireren door mijn artikel met 5 trainingen die minder dan 5 minuten duren



Bovenstaande regels zijn voor mij belangrijk tijdens het lopen. Of het nu de 10% regel is, of de regel dat je outfit altijd moet matchen, ik vind ze allemaal belangrijk. Soms ben ik gewoon een beetje oppervlakkig en kan mijn kleur sokken echt prioriteit zijn. 



Wat is jouw gouden regel? Wat vind jij heel belangrijk bij het hardlopen? 



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie