21-05-2016

Run!:

De voorbereidingen die ik voor een duurloop tref

De voorbereidingen die ik voor een duurloop tref

Met de marathon in het vooruitzicht zijn duurlopen een van mijn wekelijkse bezigheden. Iedere zaterdagmorgen trek ik mijn loopschoenen aan om minimaal 2 uur van huis te zijn, om mijn lichaam en geest voor te bereiden op de grote dag. Deze training vergt wel een aantal voorbereidingen, en daarom neem ik jullie even mee in mijn trainingsvoorbereiding.



The day before



Bij een lange duurloop beginnen de voorbereidingen voor een training al een dag van tevoren. Er zijn dan namelijk veel meer dingen waar je rekening mee moet houden, en dat vergt iets me tijd. Niet dat ik er daadwerkelijk lang mee bezig ben, maar je snapt wat ik bedoel: ik begin op tijd.




  • De dag voor een lange duurloop drink ik extra veel water. Ik probeer op die dagen rond de 3 liter te drinken, exclusief koffie. Thee tel ik wel mee, samen met ranja, appelsap en ander dranken. Toch probeer ik het grootste deel van het vocht uit water te krijgen

  • De dag voor een lange duurloop haal ik ook mijn pannenkoeken uit de vriezer. Ik eet voor een lange duurloop namelijk het liefst kant en klare pannenkoeken, die ik voor €1,79 bij de Aldi vandaan pluk. Ik eet er twee per duurloop dus ik vries ze altijd per 2 in. 

  • Ik bedenk ook altijd even welke route ik ga lopen. Meestal bedenk ik er 4, omdat ik nooit weet hoe de wind staat. De heenweg heb ik het liefst wind tegen 



De dag van de duurloop




  • Op de dag zelf sta ik zo'N twee uur voor de training op. Eenmaal klaargemaakt voor de dag is het al bijna een half uur later en ga ik aan mijn ontbijt. Die is altijd hetzelfde, namelijk pannenkoeken met suiker, niet heel gezond dus, maar ik loop het lekkerst op. Dan daar maar aan toegeven hè, ik verbrand ten slotje voldoende..

  • Voor ik ga lopen ga ik ook altijd goed naar de wc. Even alles kwijt raken voor ik van huis vertrek. Daarna neem ik een diarreeremmer, want ik merk dat je dan veel meer ontspannen kan lopen. Aanrader dus!

  • Ik vul mijn flesjes met water, bind mijn haar goed in een staart en ga van start. Klaar om kilometers te vreten en weer bovenaan de vriendenlijst van Nike te komen. 



Hoe bereiden jullie een training voor?



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie