26-04-2017

Review:

Beauty and the Beast

Beauty and the Beast

Ik vertelde het laatst al: ik ben uit eten geweest bij Het Postkantoor voor het Diner & Movie arrangement. Man man man, wat heb ik daar lekker gegeten zeg! Jullie hebben het misschien al gelezen (zo niet: klik hier voor mijn review over Het Postkantoor), maar mijn buik was goed rond toen ik daar wegging. Waar ik normaal altijd ongelooflijk veel zin in M&M’s krijg als ik naar de bioscoop ga, zat ik daar nu echt te vol voor. Ach ja, goed eten is goed voor je. En ‘goed’ is in dit geval ‘veel’, niet zo zeer gezond. Sterker nog, het was helemaal niet gezond te noemen, maar wel heel erg lekker.

Na het eten zijn we gelijk naar de bioscoop gegaan. Daar zag ik de film Beauty and the Beast, een moderne versie van het gelijknamige sprookje mét een van mijn favoriete actrices: Emma Watson. Ik heb jullie toen al een review beloont, en hier is ‘ie.

Belle

Belle is een mooi meisje (Emma Watson dus) die samen met haar vader in een klein, ietwat saai dorpje woont. Als haar vader op een dag op zoek gaat naar de markt, komt hij niet meer terug. Als zijn paard wel terugkomt weet Belle dat er iets aan de hand is, en besluit ze hem te zoeken. Het paard breng haar naar een groot kasteel, waar ze inderdaad haar vader vindt. Het beest heeft hem opgesloten, en Belle besluit zijn plek in te nemen. Haar vader mag naar huis, maar Belle moet blijven. Hoe het verhaal verder gaat weet je vast nog wel van de voorleesavonden of van de films van vroeger, maar voor de zekerheid stop ik hier met vertellen.

Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar ik heb alle films van Harry Potter gekeken (meerdere keren zelfs!) en Emma Watson is voor mij dus echt Hermelien. En, hoewel ik haar een fantastische actrice vindt, vind ik haar wel in elke film wel een echte Hermelien, en speelt ze alle rollen in het Hermeliens (hoe vaak kun je Hermelien in een zin zeggen?). Wat ik een beetje probeer te zeggen is dat ze overal wel ongeveer hetzelfde is, en het lijkt alsof ze haar personage van Harry Potter meeneemt in elke film die ze speelt. Niet zo raar misschien, ze heeft ook een heel groot deel van haar leven Hermelien gespeeld, en het zou wel heel knap zijn als ze die rol helemaal kon loslaten. Ik weet dan ook niet of ik Emma Watson de ideale actrice vind voor deze rol, want persoonlijk denk ik dat daar betere keuzes voor waren geweest.

Verder is het verhaal niet heel anders dan hoe het vroeger was, van een stukje jeugdsentiment was dus wel sprake. Ik heb de film dan ook met veel plezier gekeken (het verhaal was vroeger al leuk, dus dat is niet veranderd) hoewel ik op een gegeven moment wel klaar was met al het zingen. Hoewel het heel mooi klonk, goed bij het verhaal paste en de muziek oprecht heel goed was, vond ik het wel wat te veel. Overal waar het kon gooide ze er weer een nummer in, op een gegeven moment was dat voor mij wel genoeg. Desondanks, nog steeds een mooie film.

Tot slot is er nog wel 1 dingetje waar ik over wil klagen: de prins was als beest echt veel leuker dan als mens!

Wat vond jij van Beauty and the Beast?