21-04-2016

Marathonmeisje:

Bucketlist dingetje

Bucketlist dingetje

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik een bucketlist plaatste? Al een tijdje geleden hoor, en het was de eerste keer dat ik er überhaupt over na heb gedacht. Op die bucketlist stond iets moois, het lopen van een marathon. En dat is precies wat ik ga doen, 15 oktober 2016 loop ik de marathon. 



#marathonmeisje



Vanaf nu ben ik dus een echt marathonmeisje, en zo zal ik mijn instagramposts (die betrekking hebben tot mijn marathontraining) dan ook taggen. Train jij momenteel ook voor een marathon? Noem dan zeker #marathonmeisje in je berichten, dan kan ik met je meekijken. Zou ik erg leuk vinden! Weet je niet hoe je moet beginnen met trainen? Kijk dan even naar dit schema hierboven, deze is dan wel gemaakt met het oog op de wedstrijden die ik ga lopen, maar je kunt er vast en zeker inspiratie uit halen. 



Plan van aanpak



De marathon is 15 oktober, de dag voor de Amsterdam Marathon. Wil jij dus ook een marathon lopen, en paralel aan mij trainen, dan kun je ook trainen voor de marathon in Amsterdam. Ik loop de marathon in De Lutte, dat is een stukje dichterbij, beter te bereiken, en niet te vergeten: een stukje goedkoper. 



Ik heb al een flink schema, zoals je ziet. Ik heb de trainingen tot aan de marathon al vooruitgepland, dus dat is best een tijdje nog vanaf nu. Mij geeft het rust om te weten wanneer ik wat ga doen. Niet alleen rust, ook erg veel vertrouwen. Tijdens de training loop ik ook nog een halve marathon, misschien zelfs 2, maar 11 juni sta ik in ieder geval in Zwolle aan de start om de 21,1k af te leggen. Verder doe ik iedere zaterdag een lange duurloop, die oploopt vanaf 10k tot 35k. Na de lange duurloop heb ik een herstelloop of crosstraining op het programma staan, maar die crosstraining kan ook prima een wandeling (of rustdag worden). Door de weeks loop ik een wedstrijd (die worden hier meestal op dinsdag of woensdag gehouden), of een intervaltraining en een 10k loop/funrun. Een funrun is waar ik op dat moment zin in heb, dus er is voldoende ruimte voor variatie en eigen invulling. Geen idee wat ik wil doen, of die 10k klinkt prima, dan loop ik die. Dit zal de ene keer zo snel mogelijk zijn, een andere keer rustig aan. Net wat goed voelt. 



Doe je mee?



Samen staan we sterker, en daarom zou het natuurlijk ook heel leuk zijn als je meetraint. Daarom: voeg #marathonmeisje toe aan je instagramberichten, dan kan ik je trainingen volgen. Ik doe hetzelfde ;) En, geloof me: ik zou het oprecht heel tof vinden als jullie dit zouden doen! En.. heb je na deze blog het idee om zelf ook te gaan trainen, gewoon doen! Ik weet dat er allemaal adviezen zijn over hoe lang je zou moet trainen voor je mee kunt doen, maar volg je hart. Ik loop hem ook, maar als mijn lichaam aangeeft niet te willen of te kunnen, dan luister ik daarnaar. En ik denk, zolang je rustig opbouwt, en goed naar je lichaam luistert, kun jij ook in oktober een marathon lopen. 



Vind je het moeilijk om te bedenken hoe je wil trainen? Train dan paralel aan mij, dan doen we het samen. 



Liefs,



#marathonmeisje



 



 



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie