Health: Sport & Health tag

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een tag deed, dus het werd wel weer eens tijd, vond ik zelf. Deze keer is het een fit & health tag, bedacht door Esmee (Esmee, bedankt!).

Aan welke sporten doe je?
Ik ben na een stop van een paar maanden weer begonnen met hardlopen. Ik loop nu ongeveer 2 keer in de week met een loopgroep (althans, dat is de bedoeling. Het komt niet altijd zo uit), en een keertje zelf. 

Favoriete oefening?
Dat wisselt bij mij heel erg! Ik duurlopen vooral heel fijn om gedaan te hebben; het gevoel achteraf is heerlijk, maar een duurloop zelf vind ik momenteel niet fijn. Dat is ook een hele tijd heel anders geweest hoor, toen liep ik het liefst alleen maar lange afstanden. Ik zou zeggen dat ik nu het liefst een intervaltraining doe, maar een rustig loopje door de wijk kan ik ook echt wel waarderen. 

Ontbijt?
Ik ontbijt heel wisselend. Soms bak ik een ei, soms kook ik eieren en doe ik met kaas (en mayonaise!) op een rijstwafel. Ik maak ook regelmatig smoothies met amandelmelk en havermout, maar ook havermoutpap staat weer regelmatig op het menu.

Welk work-out nummer staat nu bij je op repeat?
Ik kan echt niet hardlopen op muziek, dan irriteer ik mij mateloos aan al dat geluid. Ik loop veel liever zonder muziek en met iemand naast mij op de fiets. Of met de loopgroep natuurlijk, dan heb ik ook gezelligheid. 

Gebruik je voedingssupplementen?
Nee. Ik heb ze wel thuis, maar ik vergeet het altijd. Heel soms neem ik na een een zware traininng eiwitpoeder, maar meestal niet. Bovendien probeer ik mijn vitaminen via mijn voeding binnen te krijgen.

Beste fitspiration?
Lastig, ik vind heel veel mensen inspirerend. Annemerel bijvoorbeeld, maar ook Laura Brijde en nog veel meer mensen (waarvan ik de namen allemaal vergeten ben, shame on me).

Cheatmeal?
Big Tasty, Mc-Flurry, pannenkoeken, patatjes en pizza. Ik kan het allemaal maar moeilijk weerstaan. Ik vind gewoon heel erg veel lekker, en helaas is een groot deel daarvan erg ongezond. Dat weerhoudt mij echter niet, ik vind het allemaal te lekker om het niet meer te eten en ik vind dat dat ook prima mag. Ik hoef geen super strak bikini-fitness-lichaam, ik wil gewoon een lichaam dat goed past bij mij. In mijn ogen heb ik dat nu, en ik kan mij dit eten permitteren. 

Fijnste sportoutfit?
Eigenlijk een lange tight in een leuk kleurtje, of ’s avonds een reflecterende. Daarop gewoon een hemd dat er leuk bij past en eventueel een vestje. Toch geeft de eerste keer dat je een short aankan ook wel een kick, en vind ik het ontzettend fijn om een kleurtje op te doen tijdens het rennen. Een short (ook al verbloemd dat minder) doet het ook heel goed!

Gebruik je veel sport en/of healthapps?
Valt eigenlijk wel mee! Ik heb een fitbit om tijdens het hardlopen, die houdt alles voor mij bij. Mijn telefoon zit in mijn belt, die zorgt voor de GPS. Daarnaast heb ik wel de Nike Running app, maar niet om mijn trainingen mee te tracken. Dat is alleen omdat ik mijn runs dan beter kan delen met Instagram. 

Grootste irritatie tijdens het sporten?
Het irritantst vind ik als ik zelf vergeet dat ik een hekel heb aan muziek met lopen en het toch probeer. Dan irriteer ik mij tijdens het lopen heel erg! Of wanneer ik een training in gedachten had, en ik het niet vol kan houden. Dat vind ik ook echt niet leuk!

Hoeveel paar sportschoenen heb je?
Momenteel heb ik 3 paar hardloopschoenen, maar ik draag er maar 1. Een ander paar is wanneer ik door de regen loop (maar dat is al even niet meer gebeurd) en ik heb nog een paar voor wedstrijden. Het andere paar (voor de mensen die goed op de hoogte zijn, de nieuw Adidas schoenen) draag ik als standaard trainingsschoen. Daarnaast heb ik nog 1 paar goedkope hardloopschoenen van de Scapino die ik draag in de sportschool. Ze worden dus meer als fitness schoen gebruikt. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *