06-06-2017

Hardloopdagboek:

#78 | 4 keer lopen voor de blog

#78 | 4 keer lopen voor de blog

Deze week liep ik vier keer hard, en dat voor de blog. Vooral korte rondje, met een uitschieter naar 13 km. Kijk je mee?



Maandag



Maandag was een warme dag, en ik besefte me helemaal niet dat er nog veel meer warme dagen aan zouden komen. Sterker nog, op het moment dat de deur uitliep wist ik niet eens dat het al zo warm was. Mijn training viel me dan ook best zwaar. Niet alleen de warmte had daarmee te maken, ik liep ook nog eens met een veel snellere pace dan ik eigenlijk doorhad. Dat ik snel moe werd is dus niet zo heel erg raar. Ik liep 5km met een pace van 5'07", maar had daar wel een aantal wandelpauzes voor nodig. Maar ach, dan ben je week in ieder geval wel heel gezond begonnen!



Woensdag



Woensdag zou ik college hebben tot 17.00 en mijn training met de loopgroep die avond niet redden. Ik besloot daarom thuis zelf een training te doen en liep 13 zware kilometers. Het was lang geleden dat ik zo ver gelopen had, en dat merkte ik aan alles. Mijn lichaam was dit niet gewend, maar zeker ook mentaal viel de 13km me zwaar. Ik was traag, maar heb uiteindelijk mijn doel wel goed gehaald



Donderdag



De training van woensdag hakte er erg in, mijn benen waren ontzettend moe en een trap op lopen was een regelrechte ramp. Om die reden dacht ik dat een herstelloopje wel een goed idee zou zijn, en met die instelling vertrok ik donderdagochtend om 8.00 van huis. Jullie hebben het misschien al op Instagram, gezien, maar een herstelloopje was geen goed idee. Na 2km (met heel veel wandelingen) stond ik weer thuis. Dit werd hem niet. 



Zondag



Zondag, de laatste kans om de vier trainingen aan te tikken. Met als motivatie? Het feit dat vorige week enorm heb lopen klooien met de afbeelding bij het hardloopdagboek. Vier trainingen zou dat makkelijker maken, een goede reden om nog een keer de schoenen aan te trekken dacht ik zo. En dus ging ik op pad voor een tempoloopje, een kort rondje van 3k die niet comfortabel aan zou voelen. Oefenen met een hoge hartslag, dat was het doel. De training was net zo pittig als verwacht, maar dat was helemaal niet erg; het zorgde weer voor een voldaan gevoel!



 



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie