Hardloopdagboek: #77 | Herstellen en weer lekker aan de bak

Na de wedstrijd van afgelopen zaterdag was het tijd om hier van te herstellen, maar ook zeker om weer lekker te bewegen. Herstellen betekent natuurlijk niet stilzitten, en bovendien wilde ik eind van de week toch wel weer echt aan de slag gegaan zijn. 

Maandag

De eerste training vond eindelijk weer op maandag plaats. Hoewel, training is misschien nog een groot woord. Op het schema van de loopgroep stond 30 minuten in zone 2, maar ik wist al gelijk dat ik dat niet vol ging houden. Zo’n wedstrijd is behoorlijk pittig, en herstel vond ik belangrijker dan mijn training afmaken. Daarom besloot ik te kijken wat goed voelde, en dat bleek 20 minuten te zijn. Tussendoor heb ik ook nog veel gewandeld, want de verzuring was flink aanwezig. Hoewel mijn benen na zo’n wedstrijd niet lekker voelen, vind ik zo’n training echt heel fijn. Het gaat namelijk helemaal niet om wat je uitvoert, maar gewoon dat je geweest bent. Als ik wil wandelen ga ik wandelen, en het maakt allemaal niks uit. 

Woensdag

Woensdag was het tijd voor training nummer 2. Op de planning stond natuurlijk de loopgroep, maar deze doos had even niet door dat ik gewoon les had. Dat betekende dat ik het schema erbij gepakt heb en de training zelf heb gedaan. Ik liep 4 keer 10 minuten met steeds 2 minuten wandelen. Een heerlijke relaxte training, die ik wel kon gebruiken. Hoewel mijn benen goed voelden en ik ook eigenlijk niks aan mijn ademhaling heb gemerkt, wist ik verstandelijk dat het het beste was om nog niet zoveel te doen. Ze zeggen dat iedere kilometer in wedstrijdverband één dag herstel is, dus ik moest het rustig aan doen. Uiteindelijk ben ik toch mooi driekwartier onder de pannen geweest, en heb ik een aantal foto’s voor instagram kunnen maken. Missie geslaagd!

Vrijdag

Vrijdag was het sportschooldagje. We gingen 2 keer op de loopband (maar wel heel kort) en daartussen even naar de gewichten. We trainden de borst, schouders en biceps om vervolgens onze ververdiende rust in de zon te pakken. Oh, en om de verbrande calorieën er (verdubbeld) weer aan te eten tijdens een barbecue. 

Zaterdag

Zaterdag liep ik weer lekker mee met de loopgroep, maar weer twijfelde ik over de training. De makkelijkere groep deed een te makkelijke training, de moeilijke groep een te moeilijke. Ik besloot voor mezelf een tussenweg te nemen: eerst zelf een rondje lopen, en daarna met de makkelijke groep mee. Zo gezegd, zo gedaan. Ik liep 7km om vervolgens een training van 3-4-5-4-3 minuten te lopen. Tja, dan ben je ook gewoon moe bij thuiskomst. 

Ik heb weer een heerlijke week gehad, met toch wel weer wat kilometers. Zeker die 11 van zaterdag maken dat ik terug kan kijken op een goede week waar ik heel tevreden over ben. Oke, de 5 keer sporten heb ik niet gehaald, maar 4 is alsnog heel netjes. Vind ik dan, he.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *