09-05-2017

Hardloopdagboek:

#74 | Au, mijn schenen!

#74 | Au, mijn schenen!

Ik heb er weer een heerlijke week op zitten! Ik begon een beetje angstig, maar dit gevoel was gelukkig vrij snel verdwenen. Lees je met me mee?



Maandag



De sportweek begon weer netjes op maandag, toen ik ’s ochtends naar buiten ging om een half uurtje te hobbelen. Dit stond zo op het schema, en zoals jullie al gelezen kunnen hebben volg ik braaf het loopgroep-schema. Ik ging de deur  uit, wandelde een stuk , en begon rustig met hardlopen om eerst even warm te worden. Ik voelde het gelijk: pijn in mijn schenen. Een brandende pijn die ik nog goed kende van andere keren. Als je eenmaal doorloopt gaat het daarna prima, en dat heb ik ook gedaan. Ik liep mijn half uurtje eigenlijk heel lekker en stond daarna weer netjes thuis.



Toch zat het me niet lekker, die pijn in de schenen hoort niet. Ook al loop je het er na een paar minuten uit, je weet dat dat steeds langer duurt tot je er ook buiten de trainingen last van krijgt. Daarom heb ik gelijk besloten de hele week niet meer te lopen, zaterdag zou de volgende training zijn.



Dinsdag



Dinsdag was een sportschooldagje, het was weer tijd om de borst en de rug te trainen. Ruim een uur hebben wij ons daar weer vermaakt en met zwaar vermoeide spieren kwamen we thuis. Dat we ze goed gebruikt hadden heb ik geweten, wat een spierpijn op woensdag!



Donderdag



Normaal doe ik woensdag training met de groep, maar ja: ik had mezelf een loopverbod gegeven. Bovendien had ik gewoon hoorcollege om diezelfde tijd, dus niet lopen was sowieso een verstandigere keus geweest. Misschien dat het daarom maar goed is dat ik last kreeg van mijn schenen, als ik moet kiezen tussen hardlopen of hoorcollege weet ik niet of ik de keus verstandig (lees: naar hoorcollege gaan, school zou altijd voor moeten gaan) zou maken. Maar goed, woensdag dus wel.



De knoop was doorgehakt, de kans was groot dat de pijn in mijn schenen voortkwam door mijn schoenen. Ik ontdekte namelijk dat die schoenen ondertussen 1,5 jaar oud waren, en dus aan vervanging toe. Zo gezegd zo gedaan, ’s middags kocht ik een nieuw paar. Op een paar baantjes door de winkel na heb ik niet hardlopen, ik mocht er verder alleen naar kijken. Wel werd ik ongeduldig, niet mogen lopen voelt echt heel erg vervelend. Het komt regelmatig voor dat ik geen zin heb om naar buiten te gaan, maar niet kunnen lopen is echt veel erger.



Vrijdag



Oke, het geduld is op. Ik mag van mezelf 15 minuten ‘buitenspelen’ om mijn nieuwe schoenen uit te proberen. Daarvoor had ik ook hele goede redenen bedacht: op zaterdag zou ik een duurloop van een uur doen, dan moet je wel zeker weten dat de schoenen ook echt goed zitten, en ik wilde echt geen uur meer op mijn oude schoenen lopen. Bovendien was ik al een paar dagen niet meer geweest, en ik loop beter als ik de dag daarvoor een klein stukje gelopen heb. De schenen voelden wel redelijk, de pijn trok snel weg.



Zaterdag



Zaterdag om 9.00 gingen wij weer van start in het bos. We zouden een duurloop van een uur doen, maar dat ging even niet door. Er stond een vreemde training op het programma, waarbij we uiteindelijk zo’n 5 á 6 kilometer hebben gelopen. Mijn nieuwe schoenen zaten als gegoten, wat een pret om daarmee te lopen! Ik realiseerde mij ineens echt hoe erg ik toe was aan nieuwe schoenen, want dit liep echt stukken beter.



Zondag



Zondagochtend, 10.00. Na een korte nacht strompel ik als een zombie naar de badkamer. Daar maak ik me klaar en kleed ik me aan. Al iets minder zombie-achtig ga ik naar beneden, eet ik een boterham met jam en ga ik naar buiten. Klaar voor een rondje van ongeveer 45 minuten. Ik mistte de duurloop van gisteren, en hoewel ik dacht dat een duurloop van een uur teveel zou zijn voor een derde op rij hardlopen, besloot ik het bij 45 minuten te houden. Dan kom ik nog wel redelijk in de buurt van het uur, ter voorbereiding op 20 minuten. Ik liep heerlijk! Het was lekker weer, maar niet te warm. Perfect voor een lekker rustig rondje dus. Na zo’n 50 minuten stond ik weer bij de voordeur, klaar om netjes te stretchen zoals ik dat bij de loopgroep heb geleerd. De trainingen van deze week zijn weer afgewerkt!





 



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie