26-09-2016

Hardloopdagboek:

#66

#66

Afgelopen week liep ik 2 keer. Niet zoveel als ik eigenlijk zou willen, maar gezien mijn agenda wel netjes. Ik maakt er ook pittige trainingen van, met een hoger kilometergemiddelde dan ik de afgelopen weken ben gewend. 



Woensdag



Mijn eerste training deze week was op woensdag. Ik was vrij van school, voor mij een goede reden om even de tijd te nemen voor een uitgebreide training. Die training deed ik bij en viaduct. Drie kwartier de viaduct op en af rennen met hoorcolleges uit mijn koptelefoon. Het uitzicht was niet heel gevarieerd, maar het vind het wel mooi om naar de snelweg te kunnen kijken. Het was een training die ontzettend goed is voor mijn beenspieren, maar ook heel erg goed was om te wennen aan heuvels, ook al zijn die geïmproviseerd. Het leverde dan ook wel wat stijve spieren en, zelf spierpijn op. 



Zaterdag



Zaterdag was alweer mijn tweede, en laatste training van de week. Een duurloop, die tussen de 7,5k en de 10k moest zijn. Hoewel ik veel trager was dan ik oorspronkelijk had gehoopt, liep ik 9,7k. Een afstand waar ik dan wel weer heel blij mee ben. Bij het uitwandelen heb ik besloten dat ik weer een schema wilde. Dat heb ik gevonden, of nou ja; gemaakt. Ik gebruikte de schema op maat van Runnersweb, en maakte een schema voor de komende weken. Daar staan echter 4 trainingen in, en die ga ik natuurlijk niet allemaal kunnen lopen. Ik ga het proberen, maar ik betwijfel het. Gelukkig zijn er daarvan 2 belangrijke trainingen (een duurloop en een interval- of tempotraining) en 2 relatief onbelangrijke trainingen. Die zal ik dan ook regelmatig moeten overslaan, of ik vervang ze voor een heuveltraining of extra intervaltraining. Die vind ik namelijk ook heel erg belangrijk. Ik loop dus niet precies volgens schema, maar gebruik het meer als richtlijn. 



Hoe gingen jullie trainingen? 



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie