22-08-2016

Hardloopdagboek:

#61

#61

Het is weer maandag, de dag waarop we terugkijken naar de afgelopen week. Een week waarin ik een nieuw schema onveilig maakte en ik alleen maar trainingen van 15 minuten liep. Daarnaast begon ik met een missie: de pull up leren. 



Maandag



Nieuwe week, nieuwe kansen om er een nog mooiere week van te maken als de week ervoor. Dat deed ik maandag niet alleen met een nieuw soort training, maar met een heel nieuw schema. Of uberhaupt een schema, de laatste weken loop ik schemaloos. Mijn schema bestaat uit verschillende korte trainingen van een kwartier. Tijdens die training loop ik hele hoge snelheden waardoor het echt heel zwaar is om die 15 minuten vol te houden. Het is een intervalprincipe en ik doe dit dan ook om sneller te worden. Mijn schema bestaat uit 12 verschillende trainingen, oplopend in moeilijkheidsgraad. Elke keer als ik een training weet te volbrengen ga ik een training verder. Lukt het niet, dan probeer ik nog een keer. De training van maandag lukte in een keer! De rest van de dag was het bloggen, bloggen en bloggen. Heerlijk! 



Dinsdag



Ik wilde zo graag lopen vandaag, maar ondanks het feit dat de training maar een kwartier duurde waren mijn benen echt kapot van de training van maandag. Maar, mijn armen waren in goede staat en daarom besloot ik te oefenen met optrekken. Het nadeel is wel dat ik maar kort kan oefenen, daarna ben ik te moe om door te gaan. Ik heb dan echt krachtverlies waardoor ik niet eens meer kan blijven hangen. Het gaat steeds beter, maar ik heb een lange weg te gaan voor ik mezelf echt een keer omhoog krijg. Respect voor alle fitgirls, ik snap echt niet hoe jullie dat doen.



Woensdag



Direct na het opstaan ging ik van huis om hard te lopen. Nu is er misschien een klein moment waarop je dacht: ‘dat zal dan wel op tijd geweest zijn’, maar nee hoor. Het was 11 uur toen ik buiten stond. Iets met vakantie en een sterk verknald ritme. Ik deed training 2 van het schema, maar ik redde het niet. Het was 8x1 minuut heel hard rennen en 1 minuut wandelen. Helaas hield ik de trainingen, met het tempo dat ik in gedachten had, niet vol en moest ik na 6 herhalingen stoppen. Geeft niet, ik voel gewoon heel erg dat mijn benen nog echt aan deze snelheid moeten wennen, maar conditioneel is deze snelheid het grootste probleem. Gelukkig train je dat relatief snel, dus moet het allemaal wel goed komen.



Donderdag



Weer niet hardlopen, maar wel weer oefenen met optrekken. En bloggen, heel veel bloggen. Zoals jullie gisteren lazen ben ik sterk vooruit aan het werken met tijdloze artikelen, vooral recepten. Dit omdat ik een drukke periode (lees: 3,5 jaar) tegemoet ga, waarin het wel fijn is om af en toe een artikel achter de hand te hebben. Dit is dan ook de reden dat jullie de laatste tijd maar weinig recepten lezen hier; ik spaar ze op. 'S avonds hadden we een heerlijke avond met vrienden. 



Vrijdag



Het plan was ambitieus: op tijd opstaan, dan hardlopen, bijkomen met kwark en aan het eind van de middag nog een keer trainen. Een inhaalslag maken met de trainingen, en ik dacht dat het moest kunnen. De trainingen waren maar kort. Maar nee, ik werd wakker met pijn in mijn benen. Daarnaast was ook het vroeg opstaan niet gelukt, het was nogal laat geworden en uitslapen leek noodzakelijk. Niet lopen dus, helaas.



Zaterdag



Zaterdag haalde ik de training in die ik eigenlijk vrijdagmorgen wilde doen, de 8x1 minuut die ik woensdag niet redde. Maar ik besloot het wel bij 1 training te houden. De winst die je boekt met 2 keer lopen is veel kleiner dan de kans op een blessure als ik het wel zou doen. Het lukte mij wel om die 8 minuut vol te krijgen, dus die heb ik heerlijk afgevinkt van mijn schema. Heerlijk! 2 gedaan, nog 10 te gaan J



Zondag



Reacties

Er zijn momenteel geen berichten, grijp je kans om de eerste te worden die een reactie heeft geplaatst!

Plaats zelf een reactie