29-06-2017

Doelen voor:

Zomer 2017

Zomer 2017

Er was een tijd dat ik elke maand mijn doelen deelde. Hoe vaak ik wilde lopen, welke tijd ik wilde lopen, hoeveel intervaltrainingen bijvoorbeeld of wat dan ook. Eigenlijk was alles mogelijk als doel voor die maand. Ik blikte dan ook braaf elke maand terug op hoe goed ik mij aan die doelen heb gehouden.



Het is al een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan, en ik zit er nu over te denken om het er weer in te brengen. Het brengt structuur, het geeft me iets om naartoe te werken en het gevoel verantwoording af te moeten leggen bij jullie maakt dat ik ook wat vaker ga dan ik anders zou doen. Maar ja, met een pijntje in je schenen kun je dat beter niet doen. Want ik ken mezelf, mijn doelen worden daar niet op aangepast en ik doe er alles voor om mijn doelen te behalen. Dus, ter voorkoming van een blessure ga ik nog geen maanddoelen met jullie delen. Echter, ik ga er niet van uit dat dit pijntje de hele zomer bijft bestaan, maar dat ik binnenkort weer lekker kan hobbelen. Nu nog even niet, maar ik moet heel eerlijk toegeven: ik heb momenteel echt geen zin in hardlopen. Ik maak van iedere dag een strijd om wel of niet te gaan. Soms win ik, soms ook niet. Het is dus, zowel voor mijn motivatie als voor mijn schenen, goed om eerst maar even rustig aan te doen.



Doelen voor de zomer



Maar goed, de zomer dus. Die duurt officieel tot 21 september, dus ik heb tot die tijd om mijn doelen te behalen. Maar ja, dan moet ik ze wel eerst even opstellen. Komen ze!




  • 5 Kilometer in 30 minuten lopen (zonder stiekem bij te komen terwijl mijn horloge op pauze staat)

  • 2 Lange duurlopen lopen

  • 10 Kilometer in 01:05:00 lopen in een training

  • Ingeschreven staan voor een wedstrijd, of al een wedstrijd gelopen hebben

  • Op mijn vakantie na: 3 keer in de week lopen (tenzij het echt onverstandig is om te doen)



Ze zouden in principe heel goed haalbaar moeten zijn, al twijfel ik wel echt over die 5k in 30 minuten. Dat wordt zeker weten de zwaarste van deze zomer, maar ja: ik wilde deze zomer dan ook heel graag sneller worden. Volgend jaar wordt namelijk druk, en hoe sneller je bent, hoe meer kilometers je in dezelfde tijd kunt proppen. Het grootste doel is dus aan mijn snelheid werken, maar doe ik onder andere door mij eerste te focussen op de 5k, maar ook de lange duurlopen niet te vergeten. Hoewel het niet moeilijk lijkt, vind ik lange duurlopen zowel lichamelijk als mentaal best zwaar, waardoor ik ze niet zo vaak doe. Om die reden zet ik ze dan ook bij mijn doelen, zodat ik het wel af en toe doe. Tijdens de wedstrijd kan ik peilen of ik op de goede weg zit qua snelheid of dat ik er echt een potje van heb gemaakt. We gaan zien hoe het gaat deze zomer, na de zomer kom ik bij jullie terug!



1 Reactie

Maurice
Maurice op 05-07-2017 om 20:43 Laat die lange duurloop lekker zitten en focus je op de leuke loopjes, dat zou ik doen. En veel aan de interval, voor je snelheid Reageren Like(0)

Plaats zelf een reactie